Search
  • 29 552 Sati
  • 14 486 Narudžbi
  • 2 059 Klijenata
  • 1 993 Recenzije
  • 147 Instruktora

Pripremamo studente za ispite na svim fakultetima

Online instrukcije iz matematike, fizike, kemije i informatike

eMatematika za osnovnu i srednju školu te sve fakultete - položite ispite s lakoćom!

Naruči instrukcije

Pripreme za maturu 2025.

Pripreme za maturu 2025.

Priprema za državnu maturu iz matematike - A i B razina

Odaberite grupne ili individualne pripreme po cijenama od 7,5 € do 15,0 €  po satu! PDV je uračunat.

Saznaj više

Da li instrukcije iz matematike mogu pomoći u razumijevanju matematike?

Da li instrukcije iz matematike mogu pomoći u razumijevanju matematike?

 

Matematika je jedan od predmeta koji ima jako lošu reputaciju. U prilog tomu ne idu ni rezultati posljednjeg istraživanja provedenog na globalnoj razini gdje je Hrvatska pokazala loše rezultate. Da bismo mogli pomoći učenicima da ostvare bolje rezultate na testovima i uspješno savladavaju gradivo, moramo razumjeti zašto učenici imaju poteškoća s matematikom. To nije jednostavno pitanje jer postoji velik broj različitih faktora koji utječu na razvoj matematičkih sposobnosti kod čovjeka. Također je važno razumjeti da su općenito životne sposobnosti i vještine vrlo povezane s matematičkim sposobnostima, pa tako naprimjer netko tko ima poteškoća s organiziranjem bilo stvari u prostoru ili svoga vremena će vjerojatno imati sklonost da se zapetlja u koracima kad rješava neki matematički problem i slično. Naravno, neke matematičke vještine su usko vezane za matematiku.

 

Poteškoće se mogu javiti na svim razinama obrazovanja, od najnižih razreda u osnovnoj školi kada je potrebno razumjeti koncept brojeva i osnovnih aritmetičkih operacija pa sve do iznimno naprednih matematičkih alata na višim razinama školovanja. Naravno, matematika je jedan od onih predmeta koja se gradi tako da koristi sve prethodne dijelove pa je ključno da učenik jako dobro razumije sve obrađene koncepte prije nego li krene na novo gradivo. To znači da ocjena 2 iz nekog testa kod učenika koji je pokazao tek ponešto znanja iz nekog dijela gradiva pokazuje na buduće probleme kada mu bude trebalo to gradivo koje sada nije razumio. Naravno, tu je važno i na koji način učitelj prezentira gradivo. Neki učenici su vizualni tipovi pa će bolje shvatiti ako vide grafički prikaz koncepta dok neki drugi na primjer bolje shvaćaju kada vide zapis matematičke jednadžbe. Učitelj bi trebao voditi računa da što veći broj učenika razumije gradivo prije nego krene na novo. Treba i poticati učenike da postavljaju pitanja i otvaraju raspravu jer istraživanja pokazuju da se mnogi učenici ne osjećaju ugodno zaustaviti učitelja i upitati da još jednom objasni gradivo.

 

Čest argument koji učenici imaju kad ih se pita zašto ne vole matematiku je: "Kad će mi to trebati u stvarnom životu?" i ukazuje na još jedan veliki problem, a to je povezivanje matematičkih koncepata i njihovih primjena. Na primjer, učenik kojemu nije jasno kako racionalni broj iz razlomačkog oblika možemo prebaciti u decimalni će vam istog trenutka na pitanje "koliko lipa je jedna polovina kune?" reći 50. Naravno, što kompleksniji će biti matematički koncepti koji se proučavaju, to će i kompleksnija za razumjeti biti njihova primjena i zato je važno znati povezati već i ove jednostavne aritmetičke ili geometrijske primjere s njihovim analogonima u svijetu oko nas.

 

Idući problem koji sprječava učenike u postizanju dobrih rezultata je nedovoljno samostalnog vježbanja odnosno rješavanja zadataka. Često se dogodi da učenik ima osjećaj da je razumio neke matematičke koncepte u teoriji, ali kada pokuša sam rješiti neki zadatak ne zna odakle bi krenuo ili zapne negdje u procesu zato što ima takozvanih "rupa" - nedostataka u znanju nekog prethodnog dijela gradiva. Naši instruktori na eMatematika znaju kako prepoznati nedostatke u znanju kod učenika i uspješno ih popuniti na instrukcijama iz matematike.

 

Postoje i učenici kojima drugi uzroci poput disleksije ili drugih zdravstvenih problema stvaraju poteškoće u svladanju matematike. Često i zbog svojih prijašnjih iskustava imaju strah od matematike i rješavanje matematičkog problema im uzrokuje anksioznost koju pritisak na ispitu može još pogoršati pa takvi učenici lagano zaborave i stvari koje znaju. Tada je važno vratiti učeniku samopouzdanje i ukloniti osjećaj da nije 'dovoljno pametan' za naučiti matematiku. Imati dobar stav je bitno i prije početka napredovanja. Također je jako važno da učitelj zainteresira učenike za gradivo koje predaje i poželjno je uzeti neki primjer koji je učenicima blizak poput neke poznate računalne igrice ili nešto drugo za što pokažu interes. Tako će usmjeriti pozornost na gradivo čak i onih  koji je ne uspijevaju zadržati dugo.

 

Svaki učenik ima sposobnost postati solidan matematičar. Potrebno je malo truda, ali uz odgovarajuće vještine i kontinuiranu vježbu te dobre učitelje i instruktore to neće biti teško. Uz instrukcije iz matematike na našim stranicama možete saznati kako da pomognemo i vašem učeniku da postane dobar matematičar i da se pri tome zabavlja!

 

Vaša eMatematika

Objavljeno: 13. Travanj 2021

Ostali eMatematika članci